Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » Tol RM1.70 untuk Motor di Jambatan Pulau Pinang 2
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) melalui satu kenyataan berkata, kutipan tol melalui Plaza Tol Bandar Cassia disediakan untuk pengguna melalui Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) manakala Plaza Tol Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah bagi pengguna dari persimpangan bertingkat Batu Kawan.

“Bagi kereta persendirian dan teksi, kadar tol dikenakan adalah RM8.50 manakala motosikal sebanyak RM1.70.

“Lori kecil dan sederhana adalah RM30.50 manakala lori besar atau trak panjang dikenakan kadar tol sebanyak RM70.10 sementara bas perlu membayar tol sebanyak RM26.20,” katanya.


Menurutnya, pengguna jalan raya akan dikenakan dua kutipan iaitu tol jambatan dan tol jalan penghubung antara jambatan dengan PLUS.

Sementara itu, kadar tol bagi jalan penghubung antara jambatan dengan PLUS ialah 60 sen bagi kereta, 90 sen (lori kecil dan sederhana), RM1.20 (lori besar atau trak panjang), 30 sen (teksi) dan 50 sen (bas).

“Kutipan tol dikenakan secara sehala di Plaza Tol Jambatan Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah dan Plaza Tol Bandar Cassia bagi pengguna yang menggunakan jambatan dari tanah besar (Batu Kawan) ke arah bahagian pulau (Batu Maung),” katanya. -metro-

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.