Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » MH370 ~ Apa lagi China mahu?
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Apa lagi cina mahu?.. tak habis habis dengan bantahan, Mereka keluarga penumpang banyak yang nak mengamuk. Dah bawak ke malaysia pun nak membebel lagi. Kerajaan Malaysia takde pun cakap pasal terhempas. PM Najib cakap berakhir di Lautan Hindi je mana ada terhempas. Kerajaan Malaysia dah bagi banyak maklumat kenapa nak buat bantahan. Kalau dah bagitahu pun nak marah, tak bagitahu pun nak marah.

 Media Malaysia lah yang sebar spekulasi ni dengan ucapan takziah, mengenang MH370, RIP (Rest In Peace) , Takziah kepada keluarga terkorban, Berkabung, dan banyak lagi. Dari media malaysia yang anggap ucapan Najib sebagai pesawat terhempas yang buatkan rakyat malaysia dan media barat pun ikut sama. Tengok kat televisyen pun banyak, alfatihah lah tiap 30 minit. seolah olah MH370 tu dah tiada dan semua tekorban. Mainkan sentimen kesedihan di kalangan keluarga. Kalau media kat malaysia ni ajak berdoa oklah juga tetapi apa yang mereka buat hanyalah menambah kesedihan keluarga dalam pesawat sahaja.

Kumpulan cina ni pun satu, malaysia dah bgtau hal sebenar mereka je yang cakap terhempas dari ucapan PM yang menimbulkan banyak persoalan. Ni semua keje media malaysia lah seolah olah benda tu da terhempas. Diaorang nak bukti terhempas padahal malaysia xde pun cakap terhempas. Sigh.. hahhaa.. bikin panas je mereka ni. Ucapan Najib pun tidak diakui oleh yang bagi maklumat. Diaorg yang bagi data satelit kata diaorag bg maklumat je ikut Malaysia lah nak buat keputusan sendiri. Idea berakhir di lautan hindi adalah idea sendiri bukan dari mereka.

Permintaan permohonan maaf daripada kerajaan Malaysia kepada keluarga penumpang rakyat China penerbangan MH370 adalah antara tuntutan oleh kumpulan keluarga penumpang rakyat China yang baru tiba semalam.

Malah, mereka juga mahu berjumpa dengan pemimpin atasan kerajaan Malaysia iaitu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Jurucakap kumpulan terbabit, Jiang Hua berkata, kedatangan mereka ke negara ini disebabkan berasa kesal tidak mendapat apa-apa manfaat daripada pertemuan dengan wakil kerajaan Malaysia di Beijing.

“Kami mahu kerajaan Malaysia memohon maaf kerana maklumat tidak tepat diberikan kepada kami ketika di Beijing.

“Selain itu, kami mahu bukti bahawa pesawat berkenaan sudah terhempas serta semua penumpang sudah mati seperti yang diumum pada 24 Mac lalu,” katanya dalam sidang media di sebuah hotel di sini selepas baru beberapa jam tiba di negara ini.

Keluarga terbabit yang disertai 33 orang turut membawa sepanduk yang ditulis dalam tulisan Cina yang bermaksud “kami mahu bukti, kami mahu kebenaran, kami mahu keluarga kami kembali.” Hua berkata, pihaknya berharap akan ada pertemuan dengan pemimpin tinggi Malaysia sepanjang mereka berada di sini.

“Dalam sehari dua ini, kami berharap dan mahu bertemu dengan wakil dari MAS dan pihak lain yang berkenaan.

“Bagaimanapun, kami mahu pertemuan itu disertai dengan maklumat lengkap,” katanya.

Menurutnya, pihaknya tidak akan membuat perkara tidak mengikut lunas undang-undang.

“Kami cuma akan tunjukkan tuntutan kami melalui cara yang lebih berasas,” katanya ketika ditemui, semalam.

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.