Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » #MH370 : Malang Untuk Artis dan Pelajar Malaysia dihina di China
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Beberapa artis Malaysia yang popular di China telah menjadi mangsa keadaan insiden MH370 apabila mereka dikritik malahan dihina oleh rakyat negara itu.

Antara artis Malaysia yang menjadi mangsa ialah Fish Leong, Shila Amzah dan Victor Wong, keiga-tiga mereka merupakan penyanyi yang mencipta nama di China.

Tindakan Fish Leong yang memaparkan gambar lilin sebagai tanda penghormatan kepada mangsa pesawat MH370 segera mendapat reaksi sesetengah `peminat' yang tidak rasional.

Malahan terdapat individu tertentu yang mengeluarkan kenyataan melampau yang menghina Fish Leong.

"Monyet dan anjing Malaysia jangan masuk ke kawasan China," demikian kenyataan seorang pengguna Internet terhadap Fish Leong.

Sentimen kaum turut diutarakan terhadap Fish Leong malahan terdapat individu tertentu yang menyumpah anak yang sedang dikandung Fish Leong.

Fish Leong merupakan penyanyi popular kelahiran Bahau, Negeri Sembilan yang mencipta nama di Malaysia, China, Hong Kong dan Taiwan.

Namun di sebalik kutukan, terdapat juga pengguna Internet yang cuba mempertahankan Fish Leong dengan menyatakan bahawa kejadian MH370 tidak mempunyai kaitan langsung dengan artis itu.

Dalam pada itu, penyanyi Melayu yang juga mencipta nama di China iaitu Shila Amzah turut menjadi mangsa keadaan apabila dia dimarah dan dikutuk.

Terdapat `peminat' yang beremosi tiba-tiba menyuruh Shila balik ke Malaysia malahan menyebut Malaysia sebagai negara terburuk.

Shila yang tidak berdaya berbuat apa-apa terpaksa menggunakan laman sosial Weibo untuk menyatakan "MH370 bukan salah saya, minta maaf"

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.