Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » #MH370 : Harga Pampasan bermula RM330juta
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Petikan http://beritapanasterkini.blogspot.com/ :
Menurut laman web rasmi Boeing, harga katalog tahun 2013 untuk sebuah pesawat Boeing 777-200 yang digunakan oleh penerbangan MAS MH370 adalah US$ 261.5 juta atau sekitar RM 863juta.Namun, biasanya syarikat penerbangan boleh mendapatkan diskaun dari harga tersebut. Sebenarnya terdapat dua jenis pesawat 777-200. Pertama adalah 777-200ER seharga US$ 261.5 juta (RM 863juta), dan 777-200 LR berharga US$ 296 juta (RM 977 juta).

Seperti Drama melayu, isteri bunuh suami, dapat insurans suami. MAS setakat ini telah akan menerima RM330 juta daripada syarikat insurans belum dicampur dengan insurans lainnya. Adakah MAS akan boleh menerima sebanyak RM1.174 bilion untuk menanggung kerugiannya  pada tahun 2013?. Adakah dengan insurans ini dapat menampung kerugian MAS pada tahun 2013?  

Pemegang insurans kepada pesawat MH370 bersetuju menanggung AS$100 juta (RM330 juta) kos kehilangan pesawat itu walaupun belum jelas apa yang sebenarnya berlaku, lapor Wall Street Journal (WSJ).

Bagaimanapun, perjanjian tanggungan itu hanya untuk kos pesawat dan tidak termasuk polisi insurans hayat atau pampasan daripada syarikat penerbangan.

Dilaporkan, insurans itu terbahagi antara badan kapal dan tanggungan iaitu semua polisi komprehensif, kerugian penumpang dan pesawat serta polisi yang melindungi pesawat daripada perbuatan jahat yang dikenali sebagai Hull War dan Allied Perils.

“Bila punca kehilangan pesawat tidak diketahui, kami akan meningkatkan 50 peratus daripada nilai pesawat,” kata seorang pakar insurans.

Minggu lalu, syarikat insurans Jerman, Allianz Global Corporate & Specialty mendedahkan ia adalah syarikat insurans utama bagi pesawat MAS yang hilang berkenaan bagi polisi liabiliti dan kapal terbang.

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.