Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » Nizar Menang Saman TV3
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan rayuan bekas menteri besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin terhadap TV3 berhubung fitnah melibatkan nombor pendaftaran kereta WWW1.

Panel tiga orang hakim diketuai Hakim Datuk Mohd Arif Mohd Yusof memutuskan Mohammad Nizar berjaya membuktikan wujudnya niat jahat oleh defendan, iaitu TV3.

Hakim Mohd Arif berkata barisan hakim sebulat suara mengenepikan penghakiman oleh Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur dan mendapati defendan bersalah melakukan fitnah.

Keputusan sebulat suara itu turut dipersetujui oleh Hakim Datuk David Wong Dak Wah dan Hakim Datuk Abang Iskandar Abang Hashim.

Hakim Mohd Arif kemudian mengarahkan agar nilai ganti rugi ditentukan oleh Mahkamah Tinggi.

Arif berkata, keputusan dibuat Mahkamah Tinggi yang menolak saman Nizar tidak boleh dikekalkan dan TV3 bertanggungjawab.

Beliau berkata, pembelaan justifikasi TV3 gagal dan stesen TV itu tidak berjaya membuktikan kebenaran atau sebahagian kebenaran dalam laporan mereka.

"Malah, ada niat jahat oleh defendan dalam laporan mereka," katanya.

TV3 juga diperintahkan membayar RM30,000 kos mahkamah.

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.