Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » Isu Tudung : Bertudung Untuk Fesyen Atau Nak Masuk Neraka
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Tudung nampak comel dan manis dari rambut serabai pempuan yang macam baru bangun tidur. Kalau dah bersuami tu nak melawa pada saper lagi. Pempuan tak bertudung dia sembahyang tapi jahil. Oklah senang citer, 1 rambut 80 tahun neraka, bila da berhelai2 rambut.. sembahyang pun tak cukup nak tanggung dosa rambut ja.. Bila pempuan yang bersuami tak bertudung.. sape tanggung dosa..suami juga.. kalau anak pempuan tak bertudung sape tanggung dosa.. emak bapak juga.. parent da alim da bertudung.. dan tak buat dosa pape.. yang spoil nyer anak sendiri.. share dosa ngan ibu bapa..
Anak nak bertudung dah alhamdulilah, tapi nak ikut fesyen.. sekurang kurangnya da lepas beban sehelai rambut 80 tahun neraka. Nak labuhkan tu boleh ambil masa lagi. Tapi yang tak tahan tu anak yang dialog nyer camni.. korunk nilailaa camner nak cakap ngan diaorg.
Depa : semua yang pakai tudung itu kompom masuk syurga ke?
Kita : Yang pasti, tak tutup aurat/tak pakai tudung kompom masuk neraka.
Kalau anda perasan, fesyen tudung macam ni adalah yang paling up-to-date konon-kononnya. Sedar atau tida, sekarang ni dah makin ramai orang pakai tudung fesyen ni. Elakkan fesyen tudung sebegini, sesuai dengan tegahan Nabi dari hadis berikut:
Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka (Hadis Riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibnu Hibban)
Jadi kalau ada di antara rakan-rakan anda yang memakai fesyen-fesyen tudung seperti di atas, diharapkan korang dapat tegur diorang baik-baik. Jangan pulak marah-marah diorang, nanti tak pasal-pasal pulak diorang taknak bertudung terus! Nasihat elok-elok, anda mampu mengubahnya.

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.