Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » » Mati dihempap pokok kelapa sawit
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Seorang lelaki maut dalam keadaan mengerikan apabila tubuhnya dihempap sebatang pokok kelapa sawit hingga menyebabkan tulang rusuk dada mangsa remuk di Kampung Simpang Empat Anak Kurau, Batu Kurau, di sini, pagi semalam.

  Dalam kejadian jam 10.30 pagi itu, mangsa, Abdul Aziz Hussin, 51, ditimpa pokok ketika mengambil upah menebang beberapa pokok kelapa sawit di kampung itu.

Saksi kejadian yang juga pemilik pokok, Zainuddin Abdullah, 72, berkata, kejadian berlaku ketika mangsa mengambil upah menebang deretan pokok kelapa sawit tua miliknya.

  Menurutnya, mangsa cuba menebang sebatang pokok petai berhampiran bagi menjatuhkan sebatang pokok sawit yang tersangkut pada dahannya.

“Sebelum itu, dia sudah memotong batang pokok kelapa sawit berkenaan menggunakan mesin gergaji, namun pokok itu tersangkut pada dahan pokok petai.

  “Beberapa minit sebelum kejadian, saya melarangnya supaya tidak memotong sepenuhnya pokok petai itu, bagaimanapun dia hanya mengangguk tanda bersetuju,” katanya.

  Menurutnya, mangsa masih terus memotong sepenuhnya batang pokok petai itu sebelum pokok sawit berkenaan tumbang ke arahnya.

  “Saya terkejut dan cuba membantu. Lebih memilukan apabila mesin gergaji yang digunakannya turut mencederakan dadanya selain mengakibatkan tulang rusuk Aziz patah.

  “Saya cuba mengalihkan batang kayu kelapa sawit itu, namun gagal berikutan terlalu berat. Saya panik terus berlari mendapatkan penduduk berhampiran

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.