Select Menu

Slider

Berita

Lawak & Jenaka

Cute

My Place

Gambar

Racing

Videos

» » Cantik tapi alergi dengan air
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Seorang wanita Inggeris Rachel Prince benar-benar mengalami hidup yang sukar akibat alergi yang kritikal terhadap air. Alahan yang dinamakan Aquagenic pruritis ini membuat kulit Rachel gatal-gatal dan memerah seperti melecur jika terkena dengan air. Bahkan dia akan mengalami kesakitan yang luar biasa apabila meminum air dan mandi.

" Saya merasa sukar untuk meminum sesuatu yang terlalu sejuk kerana itu benar-benar membuat tekak saya menjadi sakit dan tidak selesa, " ungkap Rachel. " Untuk beberapa alasan jus dan teh lebih mudah untuk diminum, tapi tetap saja ia mengandung air. "

Wanita berusia 26 tahun ini mengaku mula merasa alergi ini sejak umur 12 tahun. Keadaan ini membuat dia kesulitan untuk pergi kemana - mana kerana takut hujan akan menimpa tubuhnya. Dia bahkan harus memeriksa cuaca setiap kali ingin keluar rumah .

" Setitis air hujan dapat memberikan reaksi alergi yang sangat menyakitkan dalam beberapa jam, " tambahnya. " Saya selalu pergi keluar dengan mantel yang mempunyai tudung besar di atasnya serta payung untuk mengelakkan hujan yang datang dengan tiba-tiba. "

Rachel juga mendedahkan bahawa dia alergi dengan peluh dan air matanya. Bahkan dia mengalami masa sukar ketika bercium dengan teman lelakinya kerana air liur ternyata juga boleh membuat tubuhnya menjadi gatal-gatal luar biasa.

Alahan Aquagenic pruritis ini diyakini hanya dialami oleh 35 orang di seluruh dunia. Bahkan beberapa doktor yang Rachel temui banyak yang tidak percaya dengan alahan yang dia alami.

"Kerana keadaan saya yang sangat jarang berlaku, banyak doktor yang tidak percaya," tegasnya.

About Unknown

Berita Kedai Kopimerupakan organisasi bukan berbayar dengan menampilkan isu isu semasa sekitar yang menarik perhatian anda. Join Laman Chat Kami. Kami menyediakan webcam, tv dan radio Malaysia untuk anda. Berborak sambil oncam atau tengok tv.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments

Leave a Reply

Berita Kedai Kopi tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.